czwartek, 28 maja 2009
Mateusz Górecki


Kacper Kulhawczuk


16:00, elgorallo3 , Autorzy
Link Dodaj komentarz »
Festyn Funduszy Europejskich:

 
..


Część wykładowa

Prelekcje:



Część rozrywkowa


Pearly Shells:






Capoeira UNICAR Kraków:






Koncert The Culture:





Koncert By Million Wires:






Autor zdjęć: Andrzej Szopa
środa, 27 maja 2009

„Pierwszy Festyn Funduszy Europejskich za nami” 

W dniu 23 maja w „Żaczku” odbył się po raz pierwszy projekt Europejskiego Forum Studentów AEGEE-Kraków - Festyn Funduszy Europejskich. Poprzez hasło projektu: „Dotacje są dla ludzi” organizatorzy, chcieli przekonać studentów i mieszkańców Krakowa do aplikowania o środki z funduszy strukturalnych oraz propagować wiedzę na temat dotacji. Projekt był połączeniem konferencji naukowej i imprezy plenerowej.  

     Projekt Festyn Funduszy Europejskich był skierowany do studentów i mieszkańców Krakowa, którzy 23 maja bardzo licznie pojawili się w Żaczku. Ideą Festynu było połączenie konferencji naukowej i imprezy plenerowej. Na początku obyły się wykłady otwarte. Organizatorzy zaprosili do udziału w projekcie wybitnych ekspertów z krakowskich instytucji zajmujących się funduszami unijnymi.

     Pierwszy wykład poprowadziła Pani Anna Florczyk z Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A przedstawiając zasady programu: „Zostań Małopolskim Przedsiębiorcą”. Niedługo rozpocznie się nabór wniosków do III edycji programu, dlatego przybliżenie jego zasad podczas Festynu, okazała się być strzałem w dziesiątkę.

     Kolejnym prelegentem była Pani Zofia Gródek z Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska, która przybliżyła słuchaczom tematykę innowacji, ich rolę i znaczenie. Wykład naszego eksperta zmienił, co podkreślali uczestnicy, postrzeganie przez nich innowacji i zachęcił do wdrożenia nowych rozwiązań w ich przyszłych firmach.

     Gdy uczestnicy Festynu zostali należycie zmotywowani do założenie własnego przedsiębiorstwa, nadeszła pora na kolejnego eksperta. Był nim Pan Paweł Moń z Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu. Pokazał on jak powinien wyglądać profesjonalny biznesplan, który jest strategicznym elementem planowania każdej firmy.

     Na koniec, Kanclerz Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki, dr Stanisław Kowalski, przedstawił, rolę Unii Europejskiej i jej funduszy w innym aspekcie. Pokazał on jak jego szkoła i studenci skorzystali z programów Unii Europejskiej.

     Równolegle do odbywającej się konferencji, ekspert z Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A Pan Paweł Szostak, prowadził indywidualne konsultacje z osobami, które chciały złożyć wniosek o dotacje unijne. Nasz ekspert udzielał praktycznych porad i wskazówek w tym temacie. Zainteresowanie tą formą uzyskania informacji było tak duże, że Pan Paweł konsultował znacznie dłużej niż pierwotnie zakładał to plan Festynu.

     Aby uporządkować naszym uczestnikom wielość informacji i detali przekazanych przez naszych ekspertów, organizatorzy zapewnili dla każdego pakiet materiałów informacyjnych. Wśród nich były książki, broszury i ulotki pozyskane od Małopolskiego Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct- partnera projektu, a także od CITTRU i CTT PK.

     Partnerem Festynu Funduszy Europejskich było także Starostwo Powiatowe w Wieliczce, z Panem Starostą Jackiem Juszkiewiczem na czele, który wspierał i pomagał organizatorom m. in. w promocji wydarzenia w powiecie wielickim. Patronat honorowy nad projektem objął J.M. Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego prof. dr hab. Karol Musioł, oraz J.M. Rektor Politechniki Krakowskiej prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak

     Festyn, nie byłby prawdziwym festynem, gdyby nie loteria, której nagrodami były prezenty ufundowane przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej oraz Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Dodatkowo odbył się, cieszący się wielką popularnością konkurs wiedzy o Unii Europejskiej, którego główną nagrodą był kupon 50% zniżki na kurs językowy w Szkole Językowej „Poliglota”. Druga taka nagroda powędrowała do laureata innego konkursu, jaki odbył się w ramach festynu.

     W kwietniu organizatorzy przeprowadzili wśród studentów konkurs na wirtualne stworzenie przedsiębiorstwa z wykorzystaniem funduszy unijnych. Główną nagrodą w nim był wyjazd studyjny do Strasburga ufundowany przez Biuro Wiceprzewodniczącego Parlamentu Europejskiego Adama Bielana.

     Ponadto każdy, kto pojawił się na Festynie, mógł zagrać w pierwszą w Polsce grę planszową o tematyce funduszy unijnych, wymyśloną przez twórców Festynu. Taka forma promocji wiedzy o dotacjach cieszyła się wielkim zainteresowaniem. Organizatorzy zadbali również o podniebienie słuchaczy, serwując im festynowe przysmaki.

     Wieczorem, przyszła pora na część rozrywkową Festynu. Jego uczestnicy za sprawą zespołu „Pearly Shells”, przenieśli się na słoneczne Hawaje. Grupa zaprezentowała tańce polinezyjskie wywodzące się z Tahiti, Hawajów, Nowej Zelandii, Wysp Cooke'a oraz Manihik. Pozostając w klimacie dalekim od Europy, odbył się pokaz capoeiry, w wykonaniu „Capoeira UNICAR Kraków”. Na koniec zaplanowano mocne uderzenie rocka, które zafundowała nam grupa „The Culture” i zespół „By Million Wires”.  

 

     AEGEE-Kraków organizator Festyn Funduszy Europejskich poprzez ten projekt kolejny raz potwierdziło, iż jest organizacją wszechstronną i aktywnie działające na wielu polach. Przede wszystkim jednak, naszym celem była zmiana postrzegania przez studentów i mieszkańców Krakowa tematyki funduszy unijnych. Sądzą po frekwencji i opiniach uczestników cel ten został zrealizowany. Czekamy, zatem na następną edycję Festynu, który być może już za rok… 

Anna Palej

Organizator Festynu Funduszy Europejskich
10:20, elgorallo3 , Home
Link Dodaj komentarz »
piątek, 22 maja 2009
   To już jutro!

FESTY FUNDUSZY EUROPEJSKICH

Nie może Cię tam zabraknąć!

 

Sobota 23 maja- „Żaczek”

Start: 12.00

Wstęp: wolny!

 

 

Europejskie Forum Studentów zaprasza na pierwszy tego typu projekt!

W ramach Festynu eksperci i specjaliści:

 

Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A

Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu oraz

Centrum Transferu Technologii działającego przy Politechnice Krakowskiej

 

opowiedzą:

- jak zostać małopolskim przedsiębiorcą…

- jak napisać profesjonalny biznes plan…

- czym są innowacje i jak je wprowadzić do własnej firmy…

- pomogą w założeniu własnej firmy i otrzymaniu dotacji na ten cel

- podpowiedzą gdzie udać się i jak w praktyce działają fundusze unijne

Ponadto: przygotowaliśmy  darmowe materiały informacyjne, promocyjne i naukowe dotyczące UE, funduszy i integracji europejskiej.

 

Odbędą się także festynowe konkursy, loterie i zabawy związane z tematyką funduszy strukturalnych. Będzie można zagrać w pierwszą w Polsce grę planszową o tematyce Unii Europejskiej.

Ale to nie wszystko: zapraszamy na festynowy poczęstunek, pokaz tańca i capoeiry.

 

Wieczorem koncerty: The Culture i By Million Wires

 

 

Nie przegap!

Festyn Funduszy Europejskich

Sobota 23 maja- Żaczek

Start: 12.00

19:10, elgorallo3 , Home
Link Dodaj komentarz »
środa, 06 maja 2009
 Koordynator projektu - Agnieszka Szefer
 

 

Public Relations - Anna Palej, Sylwia Pisula, Agnieszka Kubina, Agnieszka Ponikiewska,

Mateusz Górecki, Kacper Kulhawczuk, Jakub Jugo

Found raising - Olga Adamczyk 

Logistyka - Andrzej Szopa

 Sponsoring in-kind - Małgorzata Bryś, Rafał Junga, Urszula Sternal

  Koordynatorki konkursu - Katarzyna Kasia, Joanna Findysz
 
Supervisior - Dorota Osetek

 

11:50, elgorallo3 , Team
Link Dodaj komentarz »

CZĘŚĆ WYKŁADOWA:

 

12:00: Uroczyste otwarcie; wręczenie nagrody głównej w konkursie projektu przez przedstawiciela Biura Eurodeputowanego Adama Bielana

 

12:45: „Wykorzystaniu funduszy strukturalnych. Opis działań wspierających przedsiębiorczość podejmowanych przez administrację publiczną."- Jacek Juszkiewicz- Starosta Wielicki

 

13:15-13:45- Prezentacja Małopolskiego Punktu Informacji Europejskiej -Europe Direct-Joanna Szypułka

 

14:00-15:00 - „Zostań Małopolskim Przedsiębiorcą" - fundusze unijne dla przyszłych przedsiębiorców na przykładzie projektu realizowanego przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A, Anna Florczyk

 

15:00- 18:00- bezpłatne konsultacje z ekspertem Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Paweł Szostak

 

15:15-16:15- Innowacyjna firma, jak ją założyć z wykorzystaniem środków z funduszy strukturalnych"- Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska, Zofia Gródek

 

16:30-17:30 - „Biznesplan jako podstawowe narzędzie rozwoju biznesu" - Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu

 

17:45-18:30- „Działania marketingowe własnej firmy"- przedstawiciel Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie

 

18:30- zamknięcie części wykładowej

 

 

CZĘŚĆ ROZRYWKOWA:

 

12:00-15:00- Gry, konkursy, loterie z nagrodami o tematyce Unii Europejskiej,

 

17:00-20:00 - Grill

 

19:00-20.00- Ogłoszenie wyników loterii, Pokaz- capoeira, występ zespołu tańców polinezyjskich "Pearly Shells"

 

20:00-21:00- Koncert zespołu The Culture

 

21:30-23:00- Koncert zespołu Who Knows?!

 


 

Klub Studencki 'Żaczek'

Fundacja 'Bratniak'

Fundusz Dydaktyczno-Wychowawczy

Europe Direct

Biuro Poselskie Adama Bielana
 

POLIGLOTA

11:25, elgorallo3 , Sponsorzy
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 23 kwietnia 2009
AEGEE – Europejskie Forum Studentów (Association des Etats Généraux des Etudiants de l’Europe - skrót należy czytać [aeże]) to jedna z największych organizacji studenckich w Europie, założona w 1985 roku w Paryżu.

Skupia około 15 tys. członków - studentów wszystkich kierunków i wydziałów - zrzeszonych w 240 oddziałach lokalnych całego kontynentu (od Helsinek po Ankarę, od Moskwy po Barcelonę). AEGEE to skrót francuskiej nazwy Association des Etats Généraux des Etudiants de l'Europe, nawiązujący zarazem do miejsca narodzin demokracji – okolic Morza Egejskiego (po angielsku Aegean Sea) oraz nazwy pierwszego parlamentu po Rewolucji Francuskiej - Les Etats Généraux. Jest to organizacja typu non-for-profit (nie dla zysku), nie związaną z żadną opcją polityczną.

b
Cele

Działalność AEGEE skupia się na promowaniu idei zjednoczonej Europy, wspieraniu kontaktów i współpracy między studentami różnych krajów oraz budowaniu otwartego i tolerancyjnego społeczeństwa, realizowanych w czterech głównych obszarach działania, do których należą: szkolnictwo wyższe, aktywne obywatelstwo europejskie, pokój i bezpieczeństwo, wymiany międzykulturowe.

Cele te są realizowane m.in. poprzez organizowanie i uczestnictwo w:

• krajowych i międzynarodowych konferencjach;
• wymianach studenckich;
• szkoleniach, mi.in. z zakresu public relations, project management i fund raisingu;
• Summer Universities - dwutygodniowych obozach letnich dla studentów - członków AEGEE z całej Europy;
• kursach jezykowych;
• wyjazdach studyjnych, tzw. Case Study Trips.

 

b
Historia

AEGEE powstało w Paryżu w 1985 r. jako platforma dyskusji między młodymi ludźmi na temat przyszłości Europy, dająca zarazem możliwość prezentacji ich poglądów przedstawicielom Wspólnoty Europejskiej oraz rządów krajowych. W 1986 r. opracowano specyficzną strukturę organizacji - niezawierającą szczebla krajowego. Oddziały lokalne powstawały w kolejnych miastach akademickich Europy – jednak były to miasta tylko w zachodniej części naszego kontynentu. W 1989 r. AEGEE wychodząc naprzeciw dokonującym się zmianom politycznym zaczęło przyjmować w swe szeregi także studentów z Europy Środkowo-Wschodniej. W 1996 r. centrala organizacji została umiejscowiona w Brukseli. więcej...

 

b
Struktura

AEGEE jest organizacją, która nie posiada szczebla krajowego - działa na zasadzie sieci, na którą składają się niezależne i samorządne oddziały lokalne nazywane antenami (jest ich obecnie 236).

b
AGORA

Dwa razy do roku przedstawiciele wszystkich oddziałów lokalnych zbierają się w jednym z miast naszego kontynentu na walnym zebraniu zwanym Agorą. Jest to najważniejszy projekt statutowy ze względu na decyzje jakie są na nim podejmowane. Celem tego spotkania jest m.in. wybór władz AEGEE i wyznaczenie kierunków działania organizacji. W Agorze uczestniczy ok. 1000 młodych ludzi z wszystkich krajów Europy, od Valetty na Malcie po Moskwę w Rosji, od Madrytu w Hiszpanii po Izmir w Turcji. zobacz zdjęcia z Agory w Warszawie (maj 2006)

b
SPOTKANIA SIECI (z ang. Network Meeting - NetMet)

Spotkania sieci nazywane były dawniej Spotkaniami Regionalnymi (Regional Meeting). Odbywają się dwa razy do roku (jesienią i wiosną). Uczestniczą w nim przede wszystkim anteny z danego regionu, ale spotkanie otwarte jest dla wszystkich oddziałów AEGEE - współpraca, dyskusje, wymiana doświadczeń w naszej organizacji nie znają granic - ani państwowych, ani regionalnych. Network Meeting jest również miejscem, gdzie członkowie anten AEGEE uzyskują wiedzę na temat wydarzeń na poziomie europejskim AEGEE. zobacz zdjęcia z Regmetu w Nowym Sączu (kwiecień 2006)

b
EUROPEJSKIE SPOTKANIA ZARZĄDÓW (z ang. European Boards Meeting - EBM)

To spotkanie odbywa się raz w roku, najpóźniej do czterech tygodni przed wiosenną Agorą. Jego celem jest przygotowanie obrad Agory. To tutaj przedstawiany jest plan strategiczny dla organizacji, przygotowany przez Zarząd AEGEE-Europe. zobacz zdjęcia z EBM w Sofii (marzec 2006)

b
COMITÉ DIRECTEUR (CD) jest zarządem organizacji na szczeblu europejskim, mającym siedzibę w Brukseli. Jest organem administrującym i reprezentującym, odpowiada za kontakty z instytucjami Unii Europejskiej i Rady Europy. Koordynuje działalność oddziałów AEGEE (anten). Więcej informacji o CD...

 

b
AEGEE jest wspierane
przez Komisję Europejską. Posiada status doradcy Rady Europy i Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie edukacji i programów nauczania, współpracuje również z UNESCO i OBWE. Patronami honorowymi organizacji są m.in. Jacques Santer, Vaclav Havel, Bronisław Geremek, Arpad Göncz, Romano Prodi.

Więcej informacji nt. AEGEE znajdziesz na tutaj oraz w kompendium wiedzy o AEGEE (wszystko w jednym) Members' Manual.

10:20, elgorallo3 , AEGEE
Link Dodaj komentarz »

CTT PK

MARR S.A.

 

CITTRU

Politechnika Krakowska

Starostwo powiatowe w Wieliczce

WSEI

PATRONAT HOROROWY- Uniwersytet Jagielloński

10:20, elgorallo3 , Partnerzy
Link Dodaj komentarz »

 

 

DOTACJE SĄ DLA LUDZI.

FESTYN FUNDUSZY EUROPEJSKICH

 

Czy chciałbyś założyć własną firmę, ale brakuje Ci pieniędzy?

Czy chciałbyś otrzymać 40 tyś  złotych na ten cel?

A może zastanawiasz się, kto może skorzystać z funduszy strukturalnych?

 

Naprzeciw tym pytaniom wychodzi projekt organizowany przez

Europejskie Forum Studentów AEGEE-Kraków.

 

To pierwsze tego typu wydarzenie organizowane przez Europejskie Forum Studentów AEGEE-Kraków, które będzie łączyć cechy konferencji naukowej i imprezy plenerowej.

 

Podczas Festynu odbędą się wykłady otwarte i konsultacje z ekspertami z Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu oraz Centrum Transferu Technologii działającego przy Politechnice Krakowskiej.

 

Znawcy tematu pokażą uczestnikom, jak pozyskać od UE pieniądze na rozpoczęcie i rozwój własnej działalności gospodarczej.

Eksperci podczas wykładów otwartych będą opowiadać o praktycznych aspektach pozyskiwania funduszy. Dzięki temu, każdy będzie mógł dowiedzieć się, jak można skorzystać z funduszy strukturalnych.

 

Powszechnie wiadomo, że człowiek najlepiej uczy się poprzez zabawę, dlatego w tym dniu nie zabraknie festynowych konkursów i loterii z nagrodami, związanych z tematyką funduszy strukturalnych.

Ponadto będzie można obejrzeć pokaz capoeiry, czy występ zespoły Peary Shells, który zaprezentuje oryginalne tańce hawajskie.

 

Wieczór zaś zapowiada się koncertowo, dzięki planowanym występom zespołów The Culture oraz Who knows?!

 

Podczas Festynu zostanie rozstrzygnięty konkurs na najlepszy projekt firmy założonej z wykorzystaniem funduszy unijnych. Nagrodą jest wyjazd studyjny do Strasburga, ufundowany przez Biuro Eurodeputowanego Adama Bielana.

 

 

Studenci z Europejskiego Forum Studentów AEGEE-Kraków chcą zmienić postrzeganie przez młodych Unii Europejskiej jako biurokratycznej machiny. Przekonują, że pisanie wniosków wcale nie jest takie trudne, i że wystarczy jedynie odrobina samozaparcia, by samemu zdobyć wiele pieniędzy specjalnie przygotowanych przez Brukselę dla młodych przedsiębiorców.

 

 

10:15, elgorallo3 , Home
Link Dodaj komentarz »